לתיאום פגישה עם מעצב בסניף

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.

המתכון למטבח הנכון: 10 טיפים לעיצוב ותכנון מטבח

אם גם אתם מכורים לתוכניות בישול, חיים בשביל לאכול ולא אוכלים בשביל לחיות, מכורים למתכונים ואוהבים לשהות במטבח – הכתבה הזאת היא בשבילכם.

בשנים האחרונות המטבח הפך לחלק בלתי נפרד משגרת היומיום שלנו ותכנון מטבח נכון ומותאם לצרכים שלכם יכול להפוך את שגרת החיים לקלה, נוחה ומהנה הרבה יותר. במיוחד בשבילכם אספנו את עשרת הטיפים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון רגע לפני שמתחילים לתכנן את מטבח החלומות שלכם. מוכנים?

 

מה צריך לקחת בחשבון כאשר מתחילים לתכנן מטבח?

רגע לפני שאנחנו מביאים לכם את כל הטיפים לעיצוב המטבח, מה בכלל צריך לקחת בחשבון כאשר מתחילים בתכנון? אז בין אם מדובר בשיפוץ מטבח קיים או בתכנון מטבח בבית חדש, קחו בחשבון שלא מספיק לתכנן רק את המיקום והמידות של המטבח. אלא כבר בתכנון הראשוני יש לקחת בחשבון את מיקום האלמנטים הדורשים תשתית מיוחדת כמו המקרר, הכיור, התנור והכיריים. ברגע שאתם שמים דגש על מיקום האלמנטים האלו אתם נמנעים משינויים עתידיים שיגבו עלויות מיותרות.

עיצוב אנני זגורי | צילום עידן מעוז
עיצוב אנני זגורי | צילום עידן מעוז

אל תשכחו כלום

אחרי שלקחתם את המיקומים של האלמנטים הדורשים תשתיות מיוחדות בחשבון הגיע הזמן לרדמת לרזולוציות נמוכות יותר. תכננו מקום לכל פריט. מהצלחות לארוחת הבוקר ועד למיקום המדיח. תכנון נכון של כל האלמנטים במטבח יעזור לכם לשמור על הסדר ויגרום להתנהלות יומיומית קלה ונעימה במטבח.

איך תדעו למה לתת מקום? עוד לפני שאתם ניגשים לתכנון המטבח כתבו מה הצרכים שלכם מהמבטח שלכם. מהי צורת ההתנהלות הנוחה לכם ואיזה דברים בדיוק אתם רוצים למקם במטבח החדש.

עיצוב שמרית אוחיון | צילום סוזי לוינסון
עיצוב שמרית אוחיון | צילום סוזי לוינסון

התאימו את גודל המטבח לגודל הבית

נכון שמטבח גדול זה אחד החלומות הגדולים של כולנו. אבל כדי למנוע אווירה צפופה ולא נעימה במטבח ובבית כולו התאימו את המטבח לגודל של הבית. אם אין באפשרותכם לתכנן מטבח גדול עם אי רחב ופינת אוכל מזמינה, נסו לשלב בין האלמנטים השונים ולמקם את פינת האוכל בתוך האי, לוותר על האי לחלוטין או ליצור מקומות אחסון גבוהים. בעזרת תכנון נכון ניתן לתכנן מטבח שעונה על הצרכים שלכם בכל גודל שתרצו ובכל זאת לתת לו אווירה מרווחת מאווררת וגדולה.

עיצוב הדס פיילובסקי | צילום אלעד גונן
עיצוב הדס פיילובסקי | צילום אלעד גונן

השאירו מקום לעבור

המטבח הוא החלל היחיד בבית המושך אליו אנשים, אם זה האדם המבשל, מי שבא לטעום או זה שסתם בא להעביר את הזמן. לכן בתכנון המטבח יש לקחת בחשבון שהוא לרוב נוטה להיות צפוף וכדי למנוע צפיפות ולהבטיח מעבר נוח ובטוח בין האזורים השונים תכננו את המעברים בצורה שתהיה לפחות מטר לרוחב מכל כיוון (אם זה מהאי, מפינת האוכל, ממשטח העבודה ועוד).

עיצוב סיגל סיון יידוב | צילום אורן עמוס
עיצוב סיגל סיון יידוב | צילום אורן עמוס

דלתות או מגירות

אחת המגמות השולטות בעיצוב מטבחים היום היא לוותר על הארונות ולתכנן מטבח עשוי כולו ממגירות. הבחירה במגירות עוזרת לנצל את החלל בצורה מקסימלית והופכת את האחסון לנגיש יותר. במידה והחלטתם לשלב בין מגירות לארונות אחסון השתדלו שארונות המטבח לא יהיו גדולים מידי על מנת שהאחסון יהיה זמין ונח.

עיצוב נגרית יגל | צילום נדב פקט
עיצוב נגרית יגל | צילום נדב פקט

התאימו את הגובה

במטבח אלמנטים שונים שנמצאים בשימוש יומיומי, אם אתם נמוכים/גבוהים במיוחד, התאימו את מיקום האלמנטים האלו לגובה שלכם על מנת להקל על ההתנהלות שלכם במטבח. בהתאם לזה במידה ויש לכם ילדים חשבו גם עליהם והשתדלו למקם את החפצים שלהם (כמו קערות, כוסות ועוד) במקום נגיש אליהם על מנת לאפשר להם להתנהל במטבח ולפתח מיומנויות שונות. בהתאם לזה אל תשכחו שבמידה ויש לכם ילדים את הסכינים/ חומרים מסוכנים/ חפצים חדים השתדלו למקום גבוהה ורחוק ככל הניתן.

עיצוב דואט קלאודיה | צילום עידן גור
עיצוב דואט קלאודיה | צילום עידן גור

שקעי חשמל

עברו על כל מוצרי החשמל בהם אתם משתמשים במטבח. אלו שמחוברים באופן קבוע כמו מקרר, תנור, מדיח, מיקרו, מכונת קפה ועוד… ואלו שלא מחוברים באופן קבוע אך זקוקים לשקע חשמל זמין ונוח באזור בו תעבדו איתם כמו מיקסר, טוסטר ועוד.. כדי לדעת איפה למקם את שקע החשמל ולכמה שקעי חשמל תזדקקו חישבו על אופן השימוש שלהם במטבח. מעבר לשקעי חשמל רגילים בדקו אלו ממוצרי החשמל שלך זקוקים לשקעים מיוחדים (לדוגמה כיריים מסוג אינדוקציה דורשים חיבור לשקע תלת פאזי).

עיצוב נירית ואקס | צילום נדב פקט
עיצוב נירית ואקס | צילום נדב פקט

תחסכו זמן ניקיון

ניקיון במטבח הוא לא עניין של מה בכך. החלטות ובחירות נכונות יכולות לחסוך לכם זמן רב בניקיון ולעשות הדבל גדול בהתנהלות שלכם. בחרו בחומרים קלים לניקוי שצוברים פחות לכלוך ואבק (כמו מדפי זכוכית במקרר במקום מדפי רשת או כיור שקוע במשטח העבודה במקום כיור צף). בחרו בגימור מט לחזיתות המטבח ולא בגימור מט ובגוונים בהירים שהופכים את הלכלוך לפחות בולט. בצורה הזאת לא תהיו משועבדים לניקיון המטבח ותוכלו לבלות בו זמן בנעימים.

עיצוב ירדן שניידר | צילום מאיה אבגר
עיצוב ירדן שניידר | צילום מאיה אבגר

עשו החלטות נבונות

אחד הטרנדים שניתן לראות היום כמעט בכל בית הוא האי במטבח. אז נכון, מדובר בטרנד שהגיע כדי להישאר ולא בטרנד חולף – ובצדק. הוא הופך את המטבח למרכז של הבית, עוזר לאחד את המשפחה והיתרונות שלו רבים ומגוונים. אבל. וזה אבל גדול. אל תבחרו באי בכל מחיר. אם גודל המטבח שלכם לא מאפשר מיקום של אי, או אם על מנת למקם אי במטבח אתם צריכים לוותר על אלמנטים אחרים קבלו החלטה מושכלת וותרו על האי. במקרים בו אין באמת מקום לאי ותחליטו למקם אותו בכל זאת, זה יהפוך את המטבח שלכם למסורבל, לא תוכלו לעבוד בו בנוחות והוא יהווה עבורכם מכשול בהתנהלות היומיומית שלכם במטבח.

עיצוב הילה לוי | צילום נדב פקט
עיצוב הילה לוי | צילום נדב פקט

תכנון תאורה

כשמדברים על תכנון מטבח נוטים לשכוח את תכנון התאורה. אבל לא הרבה יודעים שתכנון תאורה נכון הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בתכנון המטבח. התאורה עוזרת לנו לעבוד בבטחה עם אלמנטים שונים (ומסוכנים) במטבח, מאירה לנו את אזורי העבודה ותכנון תאורה נכון יכול אפילו לגרום לאוכל שלנו להיות טעים יותר (ככה זה כשאתם רואים את הצבע של התבשילים). בחרו למטבח בתאורה חמה וממוקדת שתאיר לכם את המטבח בצורה טובה ויעילה ותנעים את השהות שלכם בו.

עיצוב וצילום רותי קידר
עיצוב וצילום רותי קידר

הכי חשוב בעיצוב המטבח – הישארו נאמנים לעצמכם ולצרכים שלכם ואל תבחרו בטרנדים זמניים שלא מתאימים להתנהלות שלכם במטבח. זקוקים לעזרה בתכנון נכון המתאים לכם ולבית שלכם? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

פוסטים אחרים בבלוג...